Om plugg

har vart seg idag :P det enda jag gjort är; tagit ut hästarna, mokat Currys box, gått med Nicke. Har inte blivit något plugg än, gjorde jag i och för sig igår assent. Brorsan hade nämligen en inlämningsuppgift som skulle in idag, som handlade om bråk. Jäkla planering av honom... kuggade sig på provet och fick komplettera. Och gissa vem han satte på att göra det? Jo jag. Där satt jag kl 23 och gjorde hans inlämningsuppgift. Fick gå för denna gång, men i helgen ska jag gå igenom det där med honom så han fattar lite iallafall. Är faktiskt emot sådant där. Man tror att man hjälper, men egentligen gör man inte alls det. Finns ju knappast någon som sitter och talar om för en på ett riktigt prov. Det finns skillnad på att hjälpa och hjälpa! Tror det finns många föräldrar där ute som mer stjälper sina barn, än hjälper. De tror såklart att de hjälper, men det finns ju ingen som lär sig något av att någon gör arbeten åt en. Tycker då jag :) Jag är glad att jag fått tagit massa ansvar själv när det gäller mina läxor/uppgifter. Mamma har alltid funnits där och förhört mig, men aldrig att hon skulle vilja/få göra en hemuppift åt mig. Tycker det är viktigt att man vet vad man själv håller på med. Annars blir ens föräldrar mer lärare än vad en annan kommer bli :P Man vill ju inte precis ringa mamma eller papap och fråga hur jag ska planera veckans lektioner :P Haha!

Men, nu ska jag duscha och åka ner på byn och fika! P&K/ little J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0