v.20

ny måndag, ny vecka. Nya möjligheter ? Nu har jag iallafall stirrat nog så jag har förstått den första meningen i instruktionerna till rapporten vi ska skriva. Bra va ? Nu är det bara att stirra vidare så kanske jag förstår resten också :) 5 toast till mig. Nu gäller det att få ner något på print också, den "annoterade bibliografin" ska vara klar på fredag. Visst låter det härligt ?! Jag blir alldeles till mig. Not.
Jag har även börjat översätta den engelska rapporten jag och Cissi fick tag på förra veckan, den är på 11 sidor och handlar om varningstecken för inlärningssvårigheter. Det är bara att kämpa på! ;O

Annars då? Med mig är det väl bra, antar jag? Hur är det med er? Min dag började kl 8, med ett sms som jag fick då... Jag känner mig så kluven. Men vad kan jag göra åt saken? Det är inte mitt fel att det blev såhär... Önskar att mycket var ogjort. Men tyvärr är det inte så. Livet är inte en dans på rosor, så sant som det är skrivet. Jag börjar faktiskt undra på riktigt, vad är det för mening med livet? Någon där ute som har ett bra svar på det? Man föds, man går i skolan större delen av livet för att så småning om få sig ett någolunda bra jobb, för att sedan kunna försörja sig själv och den tänkta familjen man på något vis (?!) ska skaffa sig. Sedan växer barnen upp, man jobbar vidare och tillslut så dör man. Ja men vad roligt! Det är väl ändå vad livet går ut på i det stora hela ? Och om det är så, tänker jag göra det bästa av det!
Att skaffa en familj och gifta mig med en man som respekterar mig för den jag är som människa är ett av mina mål med livet. Respekt är ett stort och viktigt ord. Jag vill helt enkelt bli älskad och respekterad, blir jag det vet jag att jag är den som ger tredubbelt tillbaka. Att bli älskad och respekterad är inte så mycket begärt, faktiskt!
Frasen "Jag älskar dig" är stor för mig. Det säger jag definitivt inte till vem som helst. Även fast någon skulle säga det till mig, och jag inte gör det tillbaka skulle jag ändå inte säga det. Det vet jag för det har hänt förr...
Att älska någon är stort och betydelsefullt. Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna skada en person jag älskar med flit. Väljer man att göra det så vet då inte jag vad "älska" är för något. Det är inte min definition av det iallafall!




This time, I wonder what it feels like
To find the one in this life, the one we all dream of,
But dreams are´nt just enough
So i´ll be waiting for the real
thing.

<3

Nickelback - Gotta be Somebody
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hela livet är en skola som vi tar med oss vidare till nästa gång. Respekt, hänsyn, kärlek är viktigt i ens liv. Görs inte detta får man göra om hela skolan - födas på nytt?!!!

2009-05-11 @ 15:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0