kristi himmelfärds

Kristi himmelsfärds dag, Kristi himmel, är en kyrklig högtidsdag, och en helgdag i den svenska almanackan, som infaller 39 dagar (40:e dagen) efter påskdagen. Den firas som den dag då Jesus enligt Bibeln lämnade jorden och fördes upp till himlen. Den liturgiska färgen är vit. (Wikipedia)

-Bara så ni vet. För jag hade inte den blekaste :)



Igår kom jag änteliiigen hem till mitt älskade Orsa ;) Har börjat plocka iordning nere i Karlstad, har även tagit med mig lite grejer upp. Känns verkligen att det inte är många dagar kvar i skolan nu. Vemodigt på ett vis, trivs så bra i Karlstad. får se till att ta mig en sväng ner dit i sommar :)
Som det ser ut nu så åker jag och Cissi ner till Karlstad med mamma på måndag. För vår kära Hasse ska inte ner på söndag, och vi har bara skola på tisdag - handledning. Då har jag tänkt vara så gott som klar med rapporten, tror ni jag lyckas ? I morgon tänker jag ligga i som en dåre!! Måste .

Längtar till söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0