start på praktikvecka no. 2

Dagarna går väldigt fort! Men det känns inget vidare inför nästa vecka... då är både Madde och Daniel borta. Daniel har gjort färdigt sin praktik, för hela utbildningen faktiskt! Så grattis till dig ;D och Madde åker till Polen med Lokalt till globalt-klassen (en annan inriktning på lärarprogrammet). Så jag kommer bli skapligt ensam :O Men jag ska väl klara mig, Carro är ju där iallafall :) hon är på fritids. Vecka nr 4 är Madde tillbaka iallafall :)

Det känns som att det bara kryllar av lärarstudenter (finns även en praktikant fr. gymn.) på våran "avdelning", om man kan kalla det för avdelning. Skolan är väldigt stor, det är allt från förskola (dagis) till åk 9, plus särskolan :) Något som jag reagerade på i början är deras "nu ringer det in"-system. De använder sig nämligen av högtalare! Hemma är man ju van med den klassiska riiiingklockan lixom :P men det skulle aldrig funka på en så stor skola. Alla har rast på helt olika tider, och det finns så mycket barn och klasser. Tycker det är kul när man får se och vara med om lite annat än alla små byskolor som finns hemma :P
Kom hem rätt sent idag, tog bussen 15.25 ifrån Hultsberg och var i stan någon gång efter halv. Gick hem, kollade brevlådan. Men inget brev, än... attans! Hoppas på att det kommer i morgon ;P Snopen som jag blev så gick jag och handlade istället :P  Kom innanför dörren efter kl 16. Strax innan 19 gick jag och mina trogne vapendragare ut på en promenad. Kände att jag fick lov att ut och röra på kroppen. Det blir alldeles för stilla om dagarna, kommer definitivt få lov att börja träna när jag börjar jobba. Fattar inte hur folk bara kan förflytta sig mellan jobbet och hemmet. Degigt :P
Nu ska jag göra någe annat.. värma på riskudden tror jag, och ta mig en kopp te. Mysigt och varmt ;) Tjo!


me like this song. I can have whatever I like ;D
(självförtroendet på topp)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0