IKT

nu har jag suttit med en utav praktikuppgifterna i en stund, till och från (har så dålig pli på mig själv). Har finslipat lite på det jag redan skrivit, och fått ner en del annat (skit). Har snart mina två sidor iallafall! Pust..
Uppe i hjärnkontoret är det stormvarning igen! Ikväll bara måste jag lägga mig i tid, så det så och punkt slut! I helgen kommer det inte finnas mycket tid för plugg, och vips så är jag inne i praktikvecka nr 4 = sista vecka.
Den här praktiken har verkligen gått rekordsnabbt! Och jag trivs som fisken i vattnet. Det är såhär det ska kännas när man ska ut och jobba på riktigt! Jag känner mig verkligen som "en i gänget" och jag blir behandlad så bra. Känner mig verkligen viktig :) När man var ute på praktik under gymnasietiden kände man sig som ett barn själv, visst så gammal var man ju inte, men ändå :D Nu får man så mycket ansvar, vilket jag gillar! Jag fungerar bäst under lite press :) För den där pressen, den känner jag av på alla sätt och vis. Som lärarstudent vill/ska man ju vara på hugget och uppmärksam hela tiden under dagen, och inte sitta och slöa i något hörn. Det är ju faktiskt nu det gäller! Det är viktigt med ett bra omdöme. Och jag blir så trött och slut av att gå omkring och bete mig såhär hela dagarna :P det gäller ju som sagt att vara på alerten och ge ett så bra intryck som möjligt! På så vis kommer det inte bli lika jobbigt att ut och jobba sedan, för då slipper man ha alla ögon på sig hela tiden. Då får man visa att man känner sig trött :P

Idag fick jag gå hem tidigare, tack för det! Behöver spalta upp mitt liv lite känner jag. Har vart så lugn under hela praktiken, till igår. Och när det blir för mycket lägger mitt huvud av, det lixom strejkar :S Jag glömmer allt, och bara rör ihop det. Ska nog följa D:s exempel, att skriva upp vad jag ska göra. Dag för dag :P kan nog vara likaså bra det! För nu blåser det som sagt stormvindar uppe i skallen! :O
Nu är det tisdag iallafall, det tackar vi gudarna för. Det innebär nämligen myskväll med min favorit :) det är våran heliga dag :D tihi! Och i morgon lär vi ju göra våfflor :) tur att Cisen äger ett våffeljärn! Vi hade ju knappast kunnat ta mitt toastjärn, haha!

tjo .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0