broken dreams

Pissväder! Det kan väl vara få vara lite mer värme och sol när man fortfarande har lite (sk.) sommarlov! Den här veckan jobbar jag fredag, lördag och söndag. Nästa jobbar jag midsommarafton. Så det bli en lugn vecka! Sedan drar det igång... För övrigt så jobbar jag precis varje helg i sommar. Härligt ? Vetti fan... Det ger inte så mycket som man kanske tror. Aja, får hoppas att jag har möjlighet att byta bort någon helg om jag så skulle behöva.
Nu har det iallfall löst sig med den sista seminarieuppgiften. Ska jobba med I-Ms text istället! Har fått den av Karin B idag, så ska väl ta och sysselsätta mig med det ett tag. Kommer gå fort, så skönt att få det ur världen. 

Just nu känns det som att mitt liv står och stampar, samtidigt som det bara skenar iväg... vet inte hur jag ska förklara på bästa vis. Timmar, dagar, veckor och månader bara far iväg. Medan inget händer... (visst, det har hänt många bra saker som förändrat mycket) Men ändå... Antar att jag har svårt att släppa mitt "gamla" liv. Känner av förändringarna för varje årstid.. som nu när det är sommar tex. Det är vid den här tiden som jag och Curry har tränat som mest, åkt på tävlingar, sommarhage ska göras osv. Det finns inget sådant längre, och jag har väldigt svårt att hitta någon slags "ny rutin" i livet. Ja, jag är väldigt rutinstyrd. Förändringar och nya saker är inte min grej, inte alls. Det är skrämmande på något vis, jag är en sådan människa som vill ha det som det alltid vart. Då trivs jag bäst, då känner jag mig trygg. Vissa förändringar är såklart ok, det är bra med förändringar. Men inte när det blir för stora... stora som när något försvinner ifrån mig. Sådant som tillhört mitt liv. Det gillar jag inte... känner mig lite i obalans just nu :/


Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Jaså du fick opponera på min du med hehe. Ja det va ju bra att det ordnade sig iallafall. Man vill ju gärna ha allt ur världen så man kan släppa skolan när väl betyget är satt :P. Hoppas du har det bra annars vännen. KRAM

2009-06-11 @ 22:54:08
URL: http://idamaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0