torsdag

Då går man på två dagars ledighet. Skönt! Är så trött på folk nu. Usch! Det här har vart en rekordvecka. Kön har ringlat sig lång i tre timmar utan stopp, i typ tre dagar i rad nu. Helt sjukt! Vart kommer alla ifrån ? Man blir rätt nyfiken alltså.
Yra blev det igår för min del iallafall! Ångrar inte att jag valde det :) Hade skoj! Jag, brorsan, Marcus och Max satt här hemma ett tag innan vi for ner på byn. Det var väldigt mycket folk ute, trots Våmhusfest och dansbandsvecka i Malung! Träffade många man inte sett på ett tag, alltid lika kul :) Efter Elin slutat jobba kom hon ner på byn hon med. Kvällen avslutades med en hamburgare, kom hem runt kl 1 :) lagom tid. Det gick bra att jobba idag också. Bra supet av mig ;D Förutom den lilla incidenten med marschallen jag fick tag i... tänkte jag skulle bära den lite snyggt sådär, men det gick inget vidare. Blev full med stearin på byxor, skjorta, skor, fötter och händer. Men det gick bra, ingen större skada skedd :P


Dagen har vart jobbig. Mycket på jobbet, var tvungen att stanna längre för att städa. Någon lär ju ta på sig att sopa och skura golvet ibland också *host host*. Kom hem kl 19, vid åtta palvrade jag mig ut till Curry. Det var skönt att få ut och rida. Älskar´t :) Bara man väl kommit ut i stallet går det bra, men idag var det motigt måste jag erkänna. Det får vara så vissa dagar också :) man är ju inte mer än människa.
I morgon ska jag och Elin rida hästarna i Stackmora, på kvällssidan ska jag hjälpa Erika med Tequila. Så Curr får vila i morgon. Gäller att styra upp dessa hästdagar :) Hade tänkt få tid till att träna antingen nere på brandstationen eller på pappas jobb, men det kan jag glömma om dagarna ser ut såhär. Får ju ändå min träning genom ridningen! Svårt att tänka så, eftersom det är något man alltid gjort. Varje dag sedan man var 8 år. Ser det mer som en livsstil än ett träningspass :) Vore ingenting utan mina pollar <3
Nu ska jag duscha. Känner mig helt slut, har inte ens hunnit känna efter om jag vart bakis eller inte :P I morgon är jag som sagt ledig, hoppas på lite sol då.

P&K/ little J


Rix FM-festival -09


Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Hej!!

Jag hittade mig till slut ett par gummistövlar som får duga. :)...

Hoppas allt är bra med dig. Hoppas vi kommer i samma klass igen för annars känns det väldigt trist..:(.. KRAM

2009-07-19 @ 17:43:05
URL: http://idamaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0