solstaden - dag nr. 2

Vårad dag började med frukost kl 9. Efter det blev det stan. Det är varmt ute idag, men solen syns inte mycket. Idag gör inte det så mycket, eftersom vi kunde gå på stan med gott samvete :) Det har t.o.m regnat en skvätt, blir lite annan luft då. Skönt det. Här är det ungefär som att vara utomlands, igår kväll/natt var det precis ingen skillnad på luften i lägenheten och ute. Vid 00.30 var det +24 ute. Det ni! Mamma försökte skryta med att det var varmt hemma också (+15), men det var inte i närheten direkt :P Det blev att sova med lakan.
Nu har festivalen nere på torget dragit igång på allvar, det spelas musik och signeras skivor. (Hör musiken hit upp, torget ligger ju bara ett stenkast härifrån. Synd att det är massa tak ivägen, annars hade vi sett dit). Men vi har bara passerat där hittils, ska in i gröten ikväll ;P Först ska vi hitta ett bord vid Score´s uteservering. Den ligger lätt bäst till och där finns det väääldigt god mat också.

Det blev lite shoppin idag. Otippat ? NJA :P började med att prova lyckan på Stadium, jag hittade inget där men Cissi köpte en bikiniöverdel för 19 kr. Bra med rea :) vi fortsatte in i 15-HUSET. Där hittade jag en överdel, är så nöjd med den :) trodde jag skulle få leta hela dagen och sedan ge upp. Men faktiskt inte! :) en turkos/blå blev det. Passar till mina bikini trosor som jag redan har, perfa det. Blev även tre par trosor på Lindex, för oss alla tre. Inne på Bik Bok hittade jag en jättemysig stickad långkofta, creme vit. Perfekt till allt, sommarkvällar som höst och vinter. Nöjd :) Köpte även en lång skjorta, svart, inne på VILA. Efter det fick jag ge mig, nu har jag gått över min penninggräns för längesen :P men nu har jag lite nya basgrejer, så det är skönt.
Elin hittade tillslut ett par sandaler och vita tygskor också. Inne på sista skoaffären :P tror  vi vart in i närmre 10 st. Men tillslut så, som sagt :P

Nu tror jag det får bli en "powernap". Blev lite småseg efter våran sena lunch, pommes och korv :) sedan är det bara att göra sig klar och korka upp. Hörs senare :)
P&K/little J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0