helg (?)

Inte för mig iallafall. Blir jobb i morgon, söndag och måndag. Ledig tisdag, jobb ons-lör. Tycker det suger att jag aldrig får en hel helgs ledighet! Men men... orka krångla. Det är ju skitväder nu ändå, så då kan jag lika gärna jobba häcken av mig! Apropå vädret så påverkar det mig negatvit, så in i norden. Hatar det. Det här skitvädret i kombination med pms drar verkligen ner mer. Emma och Marcus flyttar indag också, mer tråkigheter :( De kommer upp en sväng i augusti iallafall.

Curr får vila idag. Regnar så mycket, och kom hem sent från jobbet + att maten inte är färdig än så det blir så sent. Men igår var vi ute i regnet iallafall! De hade lagt på mer grus på travbanan så underlaget var jättebra. Blev ett konditionspass för min tjockis :) Nu har han kommit hem till matte, inte nådigt ;) Han går ju bara och äter gräs hela dagarna nere i Karlstad. Det kan han glömma i 4 veckor nu :) ska han träna och vara i tävlingskondition kan han inte vara sådär tjock. Det sliter som bara den det. Och det vill vi ju inte :) Antingen ska hästar äta gräs och vila, eller tränas och inte äta gräs. Gräs och träning går inte ihop. För det första blir de tjocka av gräs, och för det andra väldigt trötta. Ingen bra kombination at all. Man lär ju ge häststackarn en chans att orka med på rätt vis :)
Var ut till hästarna i morse. Gav dem mat, mockade, borstade och tog ut dem. Det är så himla skönt att vara där ute och pyssla, terapi om något! Det är en av många saker jag saknar med att ha häst, på riktigt alltså. Det är verkligen en heltidssyssla och jag älskar det verkligen! I stallet kan man stänga alla tankar ute och bara vara i nuet för ett tag. Så himla skönt!

 

Himla bra låt det här!

P&K/ little J

Kommentarer
Postat av: Cis

Ja det hade ju varit nice! Kanske får skaffa en häst jag med då :P

2009-07-10 @ 19:34:55
Postat av: J herself

Ser så ut du :D

2009-07-13 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0