K-town

Då var jag tillbaka i stan igen då. Här är det +5.5, regn och blåsväder. Regnet började när  vi närmade oss Vansbro. Snälla gode gud, låt inte snön regna bort hemma!!  Det var inte riktigt såhär varmt jag önskade att få det förra veckan :/ Snön som fanns i Molkom och upp mot Filipstad var borta. Det var ändå rätt mycket där senast i fredags... deprimerande!
I natt blåste allt det fina vita bort från träden, snö som frost. Det var storm! Trodde jag skulle blåsa bort från vägen när jag hade lämnat av Nina. Jäkla väder .

Nu sitter jag och sliter med det gigantiska häftet, som handlar om dyslexi. Bläddrar mest i det nu för att få lite hum om vad alla författare och forskare tycker och tänker. Har fått ner lite i blocket mitt iallafall. Tur att jag har studiegruppen, i morgon får vi slå våra kloka huvuden ihop så det blir något av den här uppgiften :P Seminare på tisdag... eftermiddagstid :/ Trodde jag skulle hinna med tåget hem 16.41, men det ser jag ut att få glömma. Har ingen lust till att stanna kvar här till på torsdag eftermiddag, inte alls. Vill bara hem! Vet inte vad det är med mig nu, känner mig så himla ensam och eländig när jag är här nere nu. Har väl inte vant av mig sällskapet antar jag... Hemma finns det ju alltid någon i närheten. Visst, har Cissi på andra sidan korridoren! Vilket jag är väldigt glad över :) Men det är hemma jag saknar. Mitt hemma! Får inte känna såhär, då blir det inte roligt att vara här. Får lov att skärpa mig lite :O

Igår hade jag det väldigt trevligt med min Nina :) Vi kom fram till att det var vääääldigt längesen hon var hemma hos mig sist. Vi tittade på kort från skolavslutningen i 9an. Så fina vi var, jag, Nina och Sophie. Skolans Mean girls :P Haha! Såg verkligen ut så på ett kort. Attityd är vad det kallas, haha! Ja jag säger då det. Får väl scanna in korten på datorn där hemma, och visa er här :P så kommer ni nog förstå vad jag menar. Faast, vi var ju inte elaka mot varandra som de riktiga mean girlsen är i filmen, det är då en sak som är säker :P Får hitta på ett annat ord än just mean, får sova på saken :)



See you / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0