Rapportskrivande

Herre min gud säger jag då bara. Nu har jag kört fast, igen. Hade det här vart en uppgift som skulle in på gymnasiet hade jag lätt fått minst VG, om man jämför vad som krävs på gymnasienivå och högskole/universitetsnivå. Men nu är inte det här gymnasienivå, tyvärr. Är en himla skillnad på att känna att man ligger på VG/MVG-nivå, och vara rädd att få underkänt. Helt sjukt.. ja skillanden är definitivt stor på att plugga på gymnasiet och universitet. Det är då en sak som är säker! Något som skrämmer mig ännu mer är att den här rapporten "bara" är en övning, för i vår kommer den stora rapportskrivningen. Huuualigen! Hur ska det gå till ? Ja, säger då det. Nu har jag iallafall fastnat i mina egna formuleringar. Texten får inte vara pratig, men samtidigt ska den vara lätt att förstå. Ja ni hör ju själva! Vilket påhitt...
Idag har jag faktiskt skrivit mer än jag gjort de andra dagarna, litteraturen är bearbetad och jag har även kommit en bit på diskussionen. (Det är där jag fastnat.. ) Den ska vara på 2-3 sidor, så jag satsar på 2 sidor där :P Den är säkerligen den viktigaste delen, så gäller att få med något riktigt smart där. Har skrivit rätt mycket på de andra delarna också, ska till några rader där så är det kirrat sen ;O Är iallafall inne på min 6e sida, rapporten ska vara på 8-10, så det fixar sig. Har ju till fredag på mig ändå! Men hade tänkt vara helt klar till på onsdag. Aja, får se hur det går. Wish me luck!

Ibland känns det oändligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0