day 2

vaknade för ungefär 1 ½ timme sedan. Utvilad och go :) snart tänkte jag dra mig ut i solen. Rida en häst ska jag göra runt kl 16 idag, prova och känna efter lite åt en tjej som har den hemma på "prov" :) Ska bli roligt! Då har jag fått rida två gånger på en vecka! Lyx numera :P Ni ser hur det kan bli! Läskigt egentligen... Jag som trodde jag skulle ha häst ända in i dödagar typ :P Men livet är inte slut än, hinner nog med en och annan häst till innan det är dags att tacka för sig ;)

Nu befinner jag mig i Karlstad, och pluggar till lärare på universitetet. Vilket jag är väldigt nöjd med! Att få tag i jobb i dessa tider hade vart svårt, ni som har fått tag i något direkt efter gymnasiet är lyckligt lottade! Helst här uppe... Finns inte mycket att välja på direkt, om man ens kan välja! Nej, att plugga nu är perfekt :) ångrar inte en skeund att jag flyttade till Karlstad för att göra det. Det har fått sina konsekvenser... men det är livets gång antar jag. Nu ser jag bara ännu mer vad bra det var att jag var lite ego och tänkte på mig själv :) eländigt det skulle vart annars... Nu kommer världens utlägg här känner jag, men vad läskigt livet är ändå! Vad kan man påverka egentligen ?! Inte mycket iallafall. Man väljer sina vägar för att man tror att de är de rätta, annat kan man inte göra. Att tänka "om" är ingen bra idé... tänk "om" jag hade valt att inte flytta till Karlstad, vart i livet hade jag vart då ? Håll med om att tanken är lite läskig ? Jag tänker på saker som jag tidigare i livet har avstått från, vart i livet hade jag vart om jag hade valt att inte avstå från vissa saker då? Definitivt inte här jag är nu iallafall kan jag lova! Nej livet är bra läskigt!
Jag och Cis har våra funderingar :P vi liknar livet med en hamster som springer i ett hjul. Låter sjukt, men låt mig förklara :P Många gånger känns det som man är den där hamstern som bara springer i det där hjulet och inget händer... när man börjar ge upp så är det som att någon slänger åt en en liten godisbit så man orkar kuta runt i det där hjulet en stund till. Och det är ju precis så det är! När det är som mörkast händer ofta något som gör att man ställer sig upp och får tillbaka gnistan igen. Sorgligt men sant!

Nu ska jag inte tynga er alltför mycket med mina djupa tankar :P nu ska jag ut och steka i solen! Ha en bra dag
P&K/ little J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0