Tji fick jag!

Och snön, den ligger kvar! Minsann! Tur att det är fritt på vägarna iallafall, så hästarna tar sig till hagen i morgon :P Fast nu har det blivit minusgrader, då blire ju halt :O Mycket år mig idag :P
Ett annat "problem" jag har är att jag blivit bjuden på 20 års kalas på lördag! Och jag går ju på penicillin = ingen alkohol, fortfarande :( Visst, ska dit ändå. Men känns ju lite sådär halvdant måste jag ju säga :P Ska jag köpa till Nina då tro? Saknar henne så, min tokfia :) Vi har haft riktigt kul tillsammans! Nu har ju hon blivit mamma sedan ca. 1 ½ år tillbaka och jag har flyttat... Saknar mitt liv här hemma ibland. Har tittat på massa filmer från när jag var yngre och tävlade massor. Saknar det :( Känns ibland som att jag aldrig kommer få tillbaka det livet... och det är hemskt tragiskt! Men jag kan om jag vill, antar jag! Får trolla med knäna sedan efter utbildningen min :)

Nu, TV!

Kommentarer
Postat av: farbror Conny

Mandel hör till persikofamiljen.



Winston Churchill föddes på en damtoalett.



Jordnötter är en av beståndsdelarna i dynamit.



Tigerns skinn är också streckfärgat, inte bara pälsen.



En katt har 32 muskler i varje öra.



På Al Capones visitkort stod det att han sålde begagnade möbler.



Vi föds utan knäskålar. De är först utvecklade vid sex års ålder.



Det finns fler kycklingar än vad det finns människor på vår planet.



Gummiband håller längre om de fryses ner.



Greklands nationalsång har 158 verser. Ingen har hittills lärt sig alla verserna utantill.



Det finns 293 olika sätt att ge tillbaka växel på en dollar.



En genomsnittlig persons vänsterhand gör 56% av jobbet då du skriver på ett tangentbord.



Hajen är den enda fisken som kan blinka med båda ögonen.



Två tredjedelar av världens äggplanteproduktion sker i New Jersey i Amerika.



En struts öga är större än dess hjärna.



Det är omöjligt att nysa med ögonen öppna.



Jättebläckfisken har världens största ögon.



En trollslända lever i ungefär tjugofyra timmar.



Los Angeles hela namn är "El Pueblo de Nuestra Senora la Reina de los Angeles de Porciuncula" och kan förkortas ner till 3,63% av sin storlek: "LA".



En guldfisk kommer bara ihåg de tre senaste sekunderna i sitt liv.



En gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör.



Katter har över hundra vokalljud, medan hundar bara har runt tio.



Våra ögon har samma storlek från vår födelse tills den dag vi dör, men våra öron och näsor slutar aldrig växa.



David Prowse, killen som spelade Darth Vader i filmen Stjärnornas Krig, hade ingen aning om att skådespelaren James Earl Jones skulle ge rösten till Darth. Detta märkte han först då han satt i biosalongen och såg filmen.



Många hamstrar blinkar med ett öga åt gången.



I vartenda avsnitt av TVserien Seinfeld kan man se något med Stålmannen på.



Om Barbie hade varit levande hade hennes mått varit 97-58-97.



Den enda månad i historien som inte haft en fullmåne är februari 1865.



Om man multiplicerar antalet invånare i Amerika med siffran två får man fram antalet kreditkort som finns i samma land.



Leonardo Da Vinci uppfann saxen.



Inga nya djurarter har tämjts de senaste 4000 åren.



Vi föds utan knäskålar. De är först utvecklade vid sex års ålder.



Om man vässar en blyertspenna riktigt bra, och doppar den yttersta spetsen i nikotin och sedan trycker in denna minimala mängd genom huden på en människa dör den personen direkt.



Nordamerika avlägsnar sig från Europa med 8 cm om året.



Kackerlackan har en otrolig överlevnadsförmåga. Även om den mister huvudet kan den leva i flera veckor - tills den dör av svält.



Om jorden hade varit helt jämn och slät som en biljardboll så hade den varit täckt av ett vattenlager med 250 meters djup.



En märklig modefärg skapades av furstinnan Isabella, dotter till Filip II av Spanien. År 1601 svor hon att hon inte skulle byta underkläder förrän staden Oostende var intagen. Olyckligtvis varade belägringen i tre år så drottningens underkläder fick den beigegula färg som idag går under namnet isabellafärgat.



I Sydafrika har man elva huvudspråk. Därför kan man emellanåt stöta på mycket långa vägskyltar. Alla måste ju kunna förstå dem.



Om man kunde köra bil til solen med en konstant fart av 100 km/h skulle det ta 176 år att komma ända fram - utan vilopauser.



1969 var det år den amerikanska rymdfarkosten Apollo 11 förde den första människan till månen. Styrsystemet i farkosten var inte lika avancerat som de datorer som idag finns i vanliga miniräknare.



En sköldpaddas sköld består bland annat av djurets revben, och det betyder att sköldpaddan har revbenen sittande utanpå kroppen.



Världshistoriens kortaste krig utkämpades den 27 augusti 1896 mellan Storbritannien och Zanzibar. Det varade i 38 minuter.



På japanska uttalas orden för fyra och död på precis samma sätt. Detsamma gäller för orden för nio och smärta. Därför har inga hotellrum i Japan nummer 4 eller nummer 9.



....och jag håller koll på er ungdomar



Conny





2008-10-29 @ 20:49:58
Postat av: Ida-Marie

Nu får du kika i min blogg... JAG HAR UTMANAT DIG..;)

2008-10-29 @ 22:24:16
URL: http://idamaries.blogg.se/
Postat av: J herself

Det känns bra farbror att du håller lite koll på oss :D Hoppas allt är bra med dig!

2008-10-31 @ 10:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0