Kväll i Tingvalla

Och hotellsnubbarna sitter och glor in i sina laptopskärmar. Oh ja, jag har studerat dem! De finns precis på andra sidan, lite snett nedanför sådär..
Det är mörkt ute, det blir mörtk ute tidigt på kvällarna, det är mörkt på morgonen nu förtiden. Det blåser snålvind. Löven springer efter en när man går... Det är helst vid hösttid den där obehagliga känslan. Den där känslan när man känner sig förföljd. Som att någon står och tittar på en. Bakom en dörr i korridoren... kanske från hotellfönstren på andra sidan ? Det var så längesedan. Men den finns där ändå. Den där känslan. Det "roliga" (?!) i det hela är att ingen förstår. Kanske någon om jag tänker efter. Mina allra närmaste. Men det är väldigt många fler, som inte förstår. Som inte förstår hur det egentligen var.  Det kan störa mig ibland. Det var inget man vela ha. Något som så många eftertraktade.

Men vill ni veta en sak? Ni eftertraktare. Det var inget att ha. Det var inte värt  det. Inte en sekund .

Sleep tight.

Kommentarer
Postat av: Carro

Precis den där känslan har jag också. Och allra helst nu på hösten när mörkret börjar komma. Inge roligt alls. Man börjar nästan springa ibland för det känns som någon följer efter. Usch!

2008-10-22 @ 08:24:28
URL: http://carolinewickman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0