Headache

Fy vilken huvudvärk jag har! Den har kommit och gått precis hela dagen.. precis som tankarna idag som rest mycket hem till Orsa. Min älskade ponny är sjuk :( Han har gått konstigt med korta steg och benen har vart jämntjocka sedan i lördags. Det har spekulerats om det ena och det andra, och ingen veterinär verkar veta vad det är för fel på min prins :( ett tag blev jag riktigt rädd, helst idag. Eftersom bakbenen far som om han vore full, hela han "slinger" när han går. Idag började även huvudet pendla och veterinären var rädd att det kunde vara något som hade med balanssinnet att göra. Jag tänkte direkt på hur det urartade sig för våran hund Mikko den dagen han togs bort, troligen fick han en hjärnblödning och det slog sig på balansen åt honom. Jag blev livrädd och då brast det... så typiskt att det ska bli såhär, helst när man är här nere och går i skolan. Vill bara hem! Men det kom förbi en till veterinär i eftermiddag, och han kände på Currans höftben och böjde lite lätt. Det kändes inte bra sa han, och trodde att det kan vara en spricka i bäckenet :S Men det känns väldigt omöjligt eftersom Louise till och med satte på honom i lördags, och han reagerade inte över det. Och det tycker jag han borde om han hade haft en spricka eller något liknande. Det kan dock stämma att han fått sig en smäll av något slag, för han hade ramlat i hagen i fredags. Min klumpiga lilla älskling! <3 Precis som matte :P Jag hoppas att det "bara" är något litet som blivit, typ en nerv som ligger i kläm eller att han sträckt sig ordentligt... Mår även dåligt över att det blir så mycket pengar för mamma att betala. Bara att ta blodprov kostade 1700 spänn :S och nu har de ju hunnit göra mer och i morgon ska de på röntgen i Borlänge.. Men mamma hade ringt och hört vad försäkringen täcker, och det var en självrisk på typ 2 800, och sedan skulle försäkringen täcka resten. Kändes ju bra i allt elände! Att det "bara" blev 2 800.. suck. Det ska då alltid vara något! Och inte kan jag bidra med pengar heller, som knappt har det så det går runt för mig. Tur att den där dyra försäkringen gör någon nytta nu då. Vi som höjde försäkringen förra året, han är ju värd sina pengar min lilla juvel där hemma!

Till något helt annat. Skoldagen har vart, dryg. Tänk att EN person verkligen kan fullkomligt tråka sönder ett ämne som säkert är intressant egentligen. Fy fan! Tur att vi bara ska ha henne en gång till i den här delkursen. Usch, hon var hemsk! Vet inte hur många gånger hon sa: "Jag tänker såhär...", eller: "...tänker jag."  Hon började så gott som varje mening, eller avslutade den med de här orden. Kände mig "hjärntvättad" när jag gick hem :P Nej fy. Det var en utav de sämre lektionerna/föreläsningarna på Karlstads universitet!
Träningen gick jättebra! Dygt som satan. Svetten droppade verkligen ner för näsan, och det kändes så bra! Powerstep Plus stod alltså på schemat, hela 90 min. Satt fint det :P Skönt att ta slut på sig fullkomligt. Tänkte jag skulle inhandla ett svettband i morgon, bara så ni vet :P Skulle även behövt fler träningströjor/linnen. Men ja, ett senare problem :P Ska ju ner på stan en vända i morgon med, ska guida Evelina här i stan ! :D Haha. Blir bra det! Sedan träning vid 17.15 då... Puls-styrka. Med favvo-Linda :) nu har jag skrivit massa. Ska borsta nu och krypa ner och invänta min prins som är på hockeyträning. På fredag, då får vi äntligen ses igen!

Godnatt på er .


Se till att bli frisk nu min lilla tokponny. Matte blir så orolig ända här nere
i Värmland... Saknar att pussa på den där obeskrivligt mjuka mulen! (L)
Snart kommer jag hem!

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Hoppas verkligen att det inte är ngt allvarligt och att han blir bra snart!! KRAM

2008-10-07 @ 00:36:54
URL: http://idamaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0