Generation fett

Tittade på det här om dagen. HUR kan man vara så tjock, och HUR orkar hjärtat pumpa runt en så stor kropp?! Helt ofattbart i min värld. Tydligen så vill han vara fet också, den där Manuel. För att han tjänar pengar på det! Men vad ska han göra med alla pengar när han ändå sitter där han sitter ? Hans blivande fru lär ju gifta sig med honom pga pengarna. Om han dör sen så får hon ju allt iallafall lixom, ingen dåligt smart brud det inte :P De hade ju i och för sig sex. Usch... Nog om det. Börjar tappa konceptet :P

Från det ena till det andra så fungerar min spisfläkt! Har den gjort sedan i måndags. Var på tiden! Jag ringde dem förra veckan och då sa de att allas var trasiga, i hela huset. Det var nämligen som så att något kretskort hade gått sönder och ett sådant fanns inte här i Karlstad, så därför tog det tid att fixa det eftersom de fick lov att skicka efter ett. Men nu är det bättre fart på fläkten vill jag lova! :) Jag gjorde ju till och med rent filtret där uppi. Fan vad äckligt det var! Full i fett... blä!

Skoldagen har vart både rolig och seg... Var rätt kul i början att lära sig olika sånger. Men mot slutet blev det rätt drygt måste jag säga! Efter det hade vi tid med basgruppen. Har planerat lite inför de två kommande arbetsuppgifterna, och även bestämt vilken arbetsmodell/arbetssätt (typ Montessori, Waldorf, Reggio Emilia osv) vi ska ha redovisning om som slutexamination. Våra grupp har valt Bifrost. Vi har en timme/grupp till förfogande så ni kan ju tänka er hur mycket vi förväntas ha att komma med :P När den här delkursen är slut är vi iallafall i början av december. Känns bra! Längtar till jul :) Mysigt! Då kommer jag och Marcus äntligen kunna ses i mer än två-tre dagar. Lyx :D
Nu ska jag nog vila lite.. har sovit urdåligt i natt! Ska laga förvälld grönsakssoppa sedan :) Har alla ingredienser hemma här så passar fin fint!  Höres .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0