Dagen

Denna saftiga fredag har varit väldigt rolig, och inte minst sagt givande! Uddholmsövningar på förmiddagen och AKK (alternativ kompletterande kommunikation) på eftermiddagen. På förmiddagen körde vi på utan rast, vi hade ju så kul :D Så lunchen blev lång, typ två timmar. Gjorde inte så mycket, eftersom man hade trevligt sällskap. Mycket skratt :P Sedan var det dags för AKK (som vi sedan ska ha examination i). Vi fick lära oss grunderna och nya tecken. Efter det fick vi olika sånger utdelade till oss, och min grupp fick "Vart bor du lilla råtta". Såklart skulle vi framföra den med tecken samtidigt som vi sjöng :P Det här var riktigt roligt! Mycket som trillade på plats. Sedan kan man ju undra hur länge det sitter :P Gäller att hålla igång sådant där. Fick iallafall massa kopior med alfabetet, grunder och sången osv. :) Nöjd med dagen! Dagar som dessa får en verkligen att komma närmre fler i klassen! Alltid roligt med nya kompisar :) Det är nog många som tror att jag och Cissi inte vill ha fler kompisar, eftersom vi blivit så tighta! Men så är det absolut inte :P Det blev ju så i början att man höll hårt i varandra när det var så himla mycket nytt. Ny stad, bo själv, ny stoor skola, massa nya ansikten osv. Klart man blir lite skrajsen :D Men bara så ni vet är vi öppna för nya bekantskapskretser ;)
Vi umgicks ju med Marica och Vickan förut, men nu har Ika slutat och Vickan går en annan inriktning så man ses ju knappt! Gör man det har man tur i den där stora skolan... Blir då att man glider isär, tyvärr. Men träffade henne i måndags? och då berättade hon att hon och Ika tänkte ha en liten fest för det "gamla gänget". Och det vore verkligen roligt! :) Vi kommer ju spendera många helger här nere nu framöver. Så lite helgaktiviteter tackar man inte nej till ;P

Nu funderar vi på vad vi ska äta för något idag. Tacos i morgon iallafall, vilket är självklart när vi ska ut :D Har blivit våran partajmat! Handla ska vi göra också... behöver lite mjök och sådant bl.a. Nu örker jag inte skriva här någe mer, hörs kanske sen :P Förresten så funderar jag också på att skaffa lösenordsskyddad blogg. För det är så "många" som läser min blogg fastän de inte tål att ta del av mitt liv. Fattar egentligen inte vad det är som är så "stötande". Men mår man dåligt själv så är det väl inte lätt antar jag. Avundsjuka you know :P (Ett tips, ta reda på fakta innan den stora käften öppnas tack!) Och man måste ju alltid ha en syndabock för sådant såå... Jag tänker hjälpa till med det så slipps det läsas här :) Ska hitta på något bra lösen osv bara ;)


Ha´t så bra så länge ;) Puss&kram, J!

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Jag räknar in mig själv i dem nya bekantskaperna och ser mig nu som eran vän hehe..:)



Hm.. Men Johanna det är så att vissa behöver uppmärksamhet och när de inte får det så måste de ha någon att ta ut sin avundsjuka på. Du är snygg, trevlig och rolig... alla uppskattar inte de egenskaperna hos en kompis... ;)..



Ha dé SUPARkul imorn och hälsa dansgolvet från mig.. KRAM

2008-10-03 @ 23:35:36
URL: http://idamaries.blogg.se/
Postat av: Johanna herself

Tack I-M !:) Det är inte många "kompisar" som skulle erkänna(?) sånt om sin kompis även om de tycker så. Och såna "vänner" är jag vääldigt trött på :P



Har också räknat in dig, bra att vi är överens ;P Haha! Ja det ska vi göra ;) Du får hänga på någon helg framöver! Ha en bra helg. KRAM!

2008-10-04 @ 09:15:21
URL: http://angelwhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0