Sol!

Hur ofta är det sol såhär års ? Det brukar det väl inte vara ? Tycker det har vart rätt många sådana nu såhär på höstsidan. Det piggar upp den här tråkiga månaden! November måste vara månaden som gud glömde :P Hemsk månad är vad det är, och snart är den över! Yes! December är den mysigaste, och sedan är det bara nedförsbacke till sommaren kvar :) Nice nice! Tackar vi inte nej till :)

Ska man göra idag då tro ? Min vita duk hade behövt sig en tvättomgång. Känns onödigt att ställa fram massa pynt på bordet om jag ändå måste lyfta bort all sedan för att lägga på den... lat som jag är :P
Här nere är det iallafall snö nu! Det har jag glömt att tala om, tror jag ? Det som har kommit har fått stanna, iallafall det mesta. Det gillas :) Så får man lite julstämning här också! Förra året när vi åkte hem för jul så minns jag att det var rimfrost överallt, och det gör även sitt det med. Även om det inte finns snö! Så var det hemma på julafton, men sedan av någon anledning blev det plusgrader just den dagen och all rimfrost försvann! Elakt :P Vi får hålla tummen för en vitare jul i år!
Lite roligt är det att det är mer snö i Stockholm än här, för när jag flyttade hit trodde jag att här kommer det vara massa snö! Värmlandsskogarna ju :D Men ack så fel jag hade. Drar ju till Stockholm nästa helg. Ska bli riktigt trevligt :) tänk så illa jag tyckte om den staden förut. Egentligen gillar jag inte själva innerstaden.. är alldeles för mycket människor och alldeles för högt tempo för min smak :P Så det är tur att prinsen bor i Solna. Precis utanför stan, det är lagom tycker jag. Nära på lagomt avstånd :) Perfa! Nu ska jag nog ta och dammsuga, och torka golvet! Det var ett tag sedan...



Hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0