K-town

Tillbaka i Tingvalla och Södra Kyrkogatan efter fyra dagar i Orsa :) Resan hit gick bra, var segt i början dock. Trodde aldrig vi skulle komma igeom Våmhus och Bonäs :P Men somnade efter Vansbro, så då slapp jag en bit av den tråkiga vägen mellan Vansbro och Filipstad. Det gäller att pricka in :)
Har vart och handlat lite osv. Tittat på Gossip Girl, och nu tittar jag på Sanningens ögonblick och tar mig en macka och lite yoghurt.

Gårdagen blev inte som planerad. Hade tänkt att Curry skulle få vila och att jag skulle hoppträna idag. Men fick reda på ungefär 18.30 att det skulle vara hundkurs i ridhuset idag, så det blev att snabba på och rida på stört. Missade Tonys första åk i Stjärnor på is, men sedan var jag på plats i soffan :) Pust! Hoppningen gick bra, han var totaly crazy, precis som gången innan. Blåsan jag fick i torsdags efter dressyrträningen blev uppsliten igår :P Han är ju så himla stark min prins. Inget för småbarn det inte ;) Måste leta tag i mina handskar...

I morgon är det dags för plugg igen. Sista veckan på delkurs 2, redovisningar och seminarie. Delkurs 3 börjar nästa måndag, och uppgiften vi fick över jul var att läsa en skönlitterär bok och skriva utifrån den. Vad vet jag inte än, men det vet jag i morgon :) Var en överenskomlig juluppgift tycker jag! Läsa bok är mysigt, iallafall om det är en skönlitterär :P Vet ju inte vilken bok det är än, så ska väl inte ropa "hej" riktigt än kanske... Snart är det dags för det där efterlängtade "jullovet" :)
Här syntes det att det hade vart röj i helgen iallafall. Krossade ölflaskor, grejer som låg slängda, hissen var trasig ? och det stank bakfylla på första våningen vid allrummet... usch vad folk är äckliga. Städar man inte efter sig om man haft fest ?! Suck. Är det inte ett studenthus, så säg...

Har ni haft en bra helg ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0