VFU nästa läsår

H08 Hinder och möjligheter för lärande LPGAHM (AB) 60 hp vfu: v 38, 43, v 45-47

V09 Hinder och möjligheter för lärande LPGAHM (AB) 60 hp FORTS vfu: v 6, v 11-14.

Ser ut att bli en del veckor :) Häärligt! Blir bra det :) Vi som trodde att det inte skulle bli någon alls! För er som inte vet så är Hinder och möjligheter för lärande min inriktning, som jag sökte in och går nu. Första året, som snart är avklarat, har vi läst AUO = Allmänt Utbildningsområde som alla blivande lärare läser tillsammans, alltså lärare från förskola till gymnasienivå. Det allmäna utbildningsområdet innehåller 4 kurser, som snart är avklarade :) Nästa år ska vi äntligen få börja med inriktningarna :) Hinder och möjligheter för lärande läser vi under ett helt år,(tillsammans med de som valt att inrikta sig mot de yngre åldrarna).Sedan blir det annat som vi valt nu :P Fattar inte så mycket av det än, men kommer väl göra :) Blir iallafall till att plugga matte och svenska! Hur vet jag inte än, hoppas man inte ska behöva sitta och räkna matte själv alltför mycket med massa tentor och så, för då går jag under! Det läser man iallafall i ett år, sista terminen består av examensarbete, skriftligt :O Boooo! Men det tar vi då :)
Det var lite info om vad jag kommer syssla med de kommande 2 ½ åren.

Idag var det Biancas tur att åka ur Top model. Vilket jag tycker var ett ypperligt beslut! Nu blir det däremot svårare...
Nu är jag trött, har vart huuur trött som helst idag. Tröttheten börjar verkligen ta in, säger som Ida-Marie, det känns att det är sommar på gång! För nu börjar man ställa in sig på ledigt, därav all trötthet. Kommer ju ihåg hur det var i skolan förra året vid den här tiden... Huuualigen! Med tanke på det, så känns det inte ut som att det var ett heöt år sedan man höll på med balförberedelser och massa. Sjukt! Nästa vecka kan jag förresten fira ett år med körkort :D Haha! Från det ena till det andra...

Nu ska jag borsta tänderna och ringa mina nära och kära och säga natti! Hörs mer i möra. Natti natti :)


Jag och min kära vän Caroline at my place, partaj under studentveckan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0