Sparven

heter avdelningen på min praktikplats :) Förskolan har 4 avdelningar, Duvan, Svalan, Lärkan och Sparven som sagt :) Förskolan tillhör Hultsbergs skolområde. Det är 4 barn som går på Sparven, och det är verkligen en riktigt bra barngrupp! Lite info om min praktikplats :)
 Idag när vi var ute på förmiddagen blev jag bjuden på "kelas" (=kalas) av en liten flicka från en annan avdelning :D Haha så söööt! Hon är väl typ 2 år. Barn är så härliga :) Ångrar inte en minut att jag valde den här utbildningen! Det svåra valet jag står inför nu vilken inriktning jag ska välja.. :/ Antingen läsa svenska/matte mot förskola/förskoleklass, eller svenska/matte mot skolåldrarna. Någon som har någon bra idé ? Vet inte vad som är bäst heller... Borde kanske boka tid hos studievägledaren och fråga, eller så frågar jag Cia. (Marcus pappas fru)
Tycker hon verkar ha rätt bra koll :) Hon har ju nyss pluggat också, läst till kurser så nu är hon spec. pedagog! Det är något jag skulle kunna tänka mig att bli lite senare :) Behöver ju bara läsa till någon kurs efter den här utbildningen sedan! Det kan man ju ta längre fram menar jag :)

Nu ska jag nog ta och börja med maten.. är hungrig :P Syndade och köpte lite godis idag på Konsum :P Lär ju sätta fart med maten innan jag äter upp mitt candy ;) (aja baja Johanna) Men tyckte jag var värd det, hehe :P

Nu, MAT! Spaghetti och köttfärssås :) Gött!

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0