Söndag

innebär veckoslut. Hatar sådana! Helst söndagar som innebär att jag och Marcus får lov att dela på oss igen :( Den här dagen har vart jobbig... Helst när den började närma sig åka-till-Stockholm för Marcus del. Egentligen hade jag kunnat följa med, OM jag hade haft någon som kunnat rida Curry till på onsdag och OM jag visste att jag skulle ha någonting för mig i lägenheten till kl 16 om dagarna :/ Troligtvis skulle jag inte fixa det sistnämnda... Blir så rastlös i en lägenhet om dagarna! Och inte har jag några pengar att shoppa upp i Solna centrum heller. Så jag får vackert vara hemma och invänta jobb, som jag börjar med på torsdag! Skönt iallafall att jag fått ihop lite dagar i juni, förra året jobbade jag ju inte ens i juni. Det är plus för min del och mitt kommande fattiga år :P Hur som så får jag ju mer pengar i sommar, så förhoppningsvis ska inte året kännas ut så fattigt!

Ska uppdatera er lite om mitt liv sedan i torsdags!
Torsdag: Red jag, var hos Angelica Masuhr på lite "arbetsfika" :) Var trevligt! Efter det skjutsade hon hem mig. Hemma var det dags för mat och Marcus kom hem! Myyyys .
Fredag: Sov till ca. 9.30, gick upp strax innan 10. Åt frukost, och sedan bar det av ner mot byn för att kolla på Orsa Kajt´n. Tradition för min del iallafall :) På kvällen var vi hos mormor och morfar och åt midsommarmat! Mumma :) Det blev en lugn midsommarafton i år, skönt det!
Lördag: Började dagen med att ta ut hästarna. På eftermiddagen åkte jag och Marcus till Älvdalen för att säga grattis till svärmor, hon fyllde 50 år :) Grillade vid deras stuga! Kom hem till Orsa igen runt 20.30, duschade och åkte ner till Udden för att glo på folk :) Var mycket folk ute så det var trevligt! Många gamla ansikten träffade man på, var roligt :)
Söndag: Marcus blev askalas på Fiddäs brors groggar, så jag fick slita som ett djur för att få upp honom för trappen! Pust! Det tog ett tag måste jag erkänna :P Och nu är han påväg hem till Stockholm... Själv har jag ridit en sväng ikväll och hittat Emma och Marcus cyklar! Tyckte det var en lila cykel som jag kände igen, och nu skickade Emma ett sms precis och sa att det var deras. Så får se när brorsan kommer hem så går vi och hämtar dem i så fall! Herregud...folk!

Hörs mer i morgon. See ya / Cykelräddaren ;P


Johanna saknar redan sin ruffsiga prins :( Kom tillbaka till mig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0