Ny månad

idag! Är det inte härligt så säg ? :) Nu är det juni! Sommar månad. Och om precis en vecka är jag påväg hit till Stockholm och Arlanda, då bär  det av till Greece :) Snacka om att jag längtar! Vid 18-tiden åker jag hem igen... med blandade känslor som vanligt. Men Marcus kommer troligtvis hem till Dalarna på torsdag redan, är ju långhelg (nationaldagen på fredag och morfar fyller år!).

Jag har ju inte enbart vart sur denna helg :P I torsdags åkte jag hit tillsammans med Alma. Vi stannade till i Uppsala på IKEA, hon skulle köpa en ram och lite mer :P Sedan fortsatte vi resan mot Täby, bytte kläder där och åkte in min Täby centrum och Tibble gymnasiet. Tycker inte att deras student verkade så rolig. De åt mat i skolan och var bara i aulan där. Efter det var det dags för deras utspark. Då sprang de typ ut genom dörrarna och upp på en scen som stod utanför, och stod på den i ca 1 minut och folk fick knäppa kort, sedan var det över :O Efter det åkte det flak. Alla åkte lika, på lastbilar alltså. Det var det enda jag var lite avundsjuk på, för där hade de en massa plattor alkohol och as bra musik med världens högtalare! Det såg iallafall as roligt ut :D När vi åkte tillbaka till Mikaela badade jag och Alma i deras pool Det var verkligen behövligt efter våran tur i högklackade pumps i Täby centrum, huuua! Blev att gå barfota där ett tag. Lite pinsamt var det ju, men vad ska man göra när fötterna håller på att brinna upp? I fredags var vi på firmafest på Svedenbadet. Grillade och hade simtävling, var riktigt trevligt :) Igår åkte vi till Kista. Det var 50% på allt på JC. Men det var så mycket folk och sådan oordning i alla jeanshögar så jag gav då upp. Marcus köpte sig ett par Levis iallafall. Kl 16 åkte vi ut till Åkersberga för att fira Marcus faster, hon har tagit sjuksyrraexamen :)  Bra där! När vi kom hem gick jag, Marcus, Elsa och svärfar och satte oss på Råshaga. Tog en cider och åt en toast skagen :) Gott! Efter det hamnade jag och Marcus på en liten grillfest här utanför i lekparken innan det var dags för sängen. En riktigt intensiv helg det här :) Har sprungit på allt möjlgt känns det som. Är trött...fast vi sov länge idag. Blir väl så när man springer på bjudningar en hel helg :P
Nu ska jag försöka göra något åt min uppsats och kanske läsa andras observationsstudier så jag är någolunda förberedd till seminariet på tisdag. Har inte fått Robins än, vilket stör mig något oerhört! Det är ju hans jag ska opponera på och vi kom överens i studiegruppen att vi skulle ha skickat runt observationerna till varandra senast i torsdags. Idag är det som bekant, söndag. Varför är det alltid jag som ska sitta i skiten ? Nog ska han då få höra!

Ha´t så bra! XoXo /J
Bal -07. Miss you honey.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0