Tisdag

och dagarna bara fortsätter att skena fram. Är både bra och dåligt, som allt annat iofs :P Vad ska vi hitta på idag då vänner ? Dagen min började 7.30. Gjorde mig iordning, åt frukost och tog ut hästarna och styrde kosan mot Grönklitt ca. 8.45! Jobbade tom. 16.30 idag, skulle egentligen ha slutat vid 15 men det var så himla mycket att greja med innan jag kunde åka. Massa disk bl.a.! Det gillar vi inte. Får ont i ryggen av att släpa runt på de där förbaskade diskbackarna dagarna i ända. Vi är verkligen i behov av en diskare! Två pers räcker inte till dagar som denna. Huuuua! Rekord idag, btw ;) Tur att man är ledig i morgon och på torsdag då :P Känns lite smått onödigt att vara ledig tre dagar, jobba två och vara ledig två dagar igen. Meen kommer behöva det... till helgen och nästa vecka kommer jag få känna på ordentligt. Ungefär som jag inte redan gör det ? :O Sara åker till Kroatien, den jäveln, på fredag natt. Så då kommer jag få jobba med folk som inte vet så mycket om stället... så ja, det kommer bli en hel del massa övertid. Tippar jag på iallafall! Men men, behöver mina pengar! Med tanke på det som kommer första lönen om precis en vecka :D Gaaaah! Lycka i mängder!! Förra året fick jag ju inte ens lön i juli, eftersom jag inte jobbade i juni då. Så det är ett STORT plus i kassan :D

Snart är det bara en vecka kvar till Marcusen kommer hit. Så på så vis är det bra att dagarna swiiissschar förbi. Det som INTE är så bra med det är att hösten närmar sig, vilket innebär skola och massa slit. Plus att jag gnuggar geniknölarna för att komma på någon som kan ha min Curry... Det funkar ju nu i sommar när jag är hemma med sedan. VET Ems att du ställer upp, men det ska inte vara på de villkoren heller. Du vet iallafall vad jag menar! Inget illa alls. Bara att få slippa fundera på vem som rider när Emma är sjuk eller är borta osv. är värd massa! För Curry också antar jag. Han måste ju få göra det han tycker om så mycket, tävla och träna. Få känna sig viktig! Vet, han kan inte prata :P Men så väl känner jag honom ska ni då veta! Ni som har/haft djur vet nog vad jag menar. Han är som en bästa kompis/bror, min Curr :) Han förtjänar att ha lite roligt innan han blir pensionär :P
Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska lägag upp ridningen denna vecka... Orkar jag rida idag? Gör jag det så kan Curran vila i morgon, sedan rider jag tors och fre. Vila lördag igen, och så frågar jag Emma om hon vill rida söndag. Låter inte det som en bra plan ? :) Tycker det ja. Men då måste jag pallra mig iväg nu... Segt ju! Är as trött idag, också.  Aja, blir nog bra! :P I morgon blir det YrAa så det bara smäller om det :D Yra, ordagrant :P Haha, right ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0