"Kallt så inåt helvete!"

Burrr! Nu är det alldeles för kallt för mig smak. Det har det i och för sig vart i flera dagar nu! Termometern har uppnåt -20 för en stund sedan.. :S Fatta vad kallt ?! Usch. Hästarna mina får stå inne tills det är mellan -10 och -15 någonstans där. Curry är jättefrusen av sig, och Tösen min lilla tösaloppa är gammal och håller inte värmen lika bra som i yngre dagar. Neej, lite mildare kan det ju bli tycker jag. Tänk att man aldrig är nöjd :D Haha. Så är det, så är det. Jag och Marcus som skulle ut och åka skoter någon dag också.. får hoppas det blir lite mildare väder så vi hinner med det.
Nu har jag snart vart hemma i två veckor :O Och har ca. en kvar... bara :( Det går så fort jämt! Nästa jul har jag bara ett år kvar på utbildningen! Hur skönt kommer inte det kännas på en skala från ett till tio ?! :D Då har jag förhoppningsvis klarat av hösterminen -09 också... som endast innehåller matematik :S Den tentan (/tentorna ?) kommer jag gruva mig så sjukt mycket inför. Hatar verkligen matte... det ger ett sådant obehag i maggropen min :( Tur att det finns sk. mattestugor. Dem får de inte ta bort! Har hört att de gjort det på vissa andra skolor... Behöver all hjälp jag kan få! Men har ju även hört att den kursen (Kreativ matematik) ska vara jättebra och rolig. Och lärarna ska vara jättebra! Så jag får väl hålla tummen min och hoppas på det, och att jag fixar det  :) Jag hoppas att det är som min morfar säger; "Ja säg nåt den jäntan inte klarar av!"

Idag har jag, Marcus och brorsan vart i Mora, och gått på "stan" :P (Mora är ingen stad...) Herregud säger jag bara! Är det någon mer än jag som tycker det blivit sämre där ?! Eller är man kanske bortskämd med det man nu är van med.. Det är inte rolig allst att kolla i affärer där. Att ta bort Vero Moda var då ett misstag! Nej, "Mora Köpstad", det jag då inte en femöring för!
Joel köpte iallafall sitt Xbox 360... jag tycker det är slöseri med pengar att köpa ett sådant spel. Sedan ska man ha spel till också! Och de spelen kostar ju minst 500-600 st. Hemskt onödigt! Tänk vad mycket kläder man hade kunnat köpa för de pengarna :P Är ju nästan en hel resa utomlands! Huuua. Waist, waist...
Ridit har jag också gjort idag. Inne såklart! Höll ju på att frysa ihjäl bara av att rida upp till ridhuset! Vilket knappt tar 10 min... Fy bubblan för kyla. -10 räcker för min del :P

Usch vad jag tycker bloggandet går segt nu för tiden. Är inge roligt längre :P Men samtidigt är det skönt att skriva av sig ibland... så den får väl finnas till för det då, bloggen alltså. Att få skriva av en smula då och då. Just nu händer inte så mycket om dagarna heller, så har inte så mycket att dela med mig av :)
Någon dag framöver ska Marcus få bjuda mig på våfflor på Våffelstugan här i Orsa. Våfflorna där är smällgoda :D Mumma mumma. Det blir bra det :) Apropå Marcus så är han i Älvdalen igen... åkte dit runt kl 17 idag och blir där till på onsdag. Så blir alltså att fira nyår här hemma! Mycket mysigare än att gå ut på krogen iallafall. Har jag aldrig gjort på nyår heller. Jag vill antingen vara hemma och äta mågot gott med familjen, eller med kompisar. Krogen går man ju på ändå vid andra tillfällen liksom :P Och tror inte att det är någon höjdare att gå ut här uppe på nyår heller. Är nog annat i städerna kan jag tänka mig!

Neej nu ska jag göra något annat... läsa lite i Tyskungen kanske? Fick den i julklapp :) Verkar bra hittils! Höres .


Måste hinna med att hälsa på den här godingen någon dag också.. Får bli i morgon!


Kommentarer
Postat av: Ciz

Ja tiden går alldeles, alldeles, alldeles för fort här hemma :( Tur att vi har Hasse som vi kan åka hem med då och då :)

Ja huuua vad kallt det är, och vi som har varit och åkt slalom idag i Grönklitt :S Fast där var det ju mkt mildare, typ -7 kanske :)

Affärerna i Mora suger, iaf just nu. Och att dom har tagit bort Vero Moda förstår jag inte, hittar inte nå där inne längre =/

Komma till Mora och ha lite mysmiddag på nyår kanske?:)Kan höras om det mer imorgon, I call you babe :)



2008-12-30 @ 00:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0