Veckoslut

Diggar söndagar, ibland :) Iallafall den här sortens söndag. Sådär lugn och soft lixom :) Dagen började dock kl 7 för min del, infann mig på klubben med bubblan strax efter kl 8, efter ha packat och gjort iordning Curry. Lousie gick upp med honom och på plats så veterinärbesiktades Mr. Curr. Gick fin fint :) Precis som första klassen, lite osis dock att hamna precis utanför placering för Lousies del. Men med den ritten så ska hon vara mer än nöjd :) Lika så med klass nr 2, DM-klassen, helgens höjdpunkt för många av oss. Curry visade en härlig form och hoppade som en gud hela helgen. Även Louise är i sitt livs form :) Med tanke på att hon aldrig hoppat den här sortens klasser/höjder förut. I självaste DM-klassen så blev det ett pet på hinder nr. 6. Är hur nöjd som helst med både Lousie och Curry :) Känns så himla bra att se ögonen lysa av glädje och lycka på min lilla kära ponny. Han verkligen älskar att få tävla och vara bäst! :) Det är i de här klasserna han hör hemma! Det har jag konstaterat mer och mer på sistone. Han ska inte behöva tävla lågt, det har vi gjort förr :) Min Curr vill ha lite utmanin ;) Där är vi hemskt likadana, min lilla ponny och jag <3
Ibland slår mig tanken, kommer jag någonsin få chansen att äga en sådan häst igen? Visst jag äger ju Curry, men en häst som jag kommer kunna tävla på också. Jag hoppas verkligen att jag kommer hitta den perfekta senare i livet, när jag fått jobb och livet har stabiliserat sig på många fronter. Bl.a. den ekonomiska... med min nuvarande budget har jag inte råd med någta utsvävningar direkt :P Får nöja mig med att hålla mig själv med mat och övrigt, hehe!  Får drömma vidare i ett par år till, I guess :) Min Marcus tycker iallafall att jag definitvt ska skaffa mig en häst sedan. Vill verkligen att det ska bli så...

Funderar på om min förkylning är påväg in i ännu en ny fas. Kanske började träna för tidigt ändå? Vill inte att det ska bli någe mer nu...  Har fasn vart mer eller mindre sjuk i 4 veckor nu. Seeegt! Orka hosta mer nu... Förbenade rethosta :P Aja, ska gurgla lite Hexident sedan. Nu ska jag fika lite te och macka. Sedan blir det dusch, eller tvärtom :P Känner mig lite varm... blir säng tidigt ikväll ! Har inte fått någon sovmorgon alls i helgen, vart uppe innan kl både lör och sön. Så här ska det bli sova av :) förhoppningsvis, "nollorna" har ju inget för sig idag iallafall. Så det är lugnt och beskedligt här ikväll. Helgen har ju däremot inte vart det, hissen är helt nerkladdad. Spegeln och allt! huuur vidrigt som helst.. Längtar till denna eviga nollning är över, för denna höst. Hörs i morgon :) See ya .


Min Curr säger godnatt :) Saknar honom redan :( Insåg inte idag när jag åkte att det dröjer ett tag innan jag åker hem igen, blir inte först när Cissi fyller år. Den 12e september drar vi hem igen. Saknar min familj.. <3 :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0