Regn & träningsvärk

Vaknade vid 8.30 tiden av att regnet praktiskt taget bara öste ner! :O Det här är en sådan dag som man bara vill krypa ner och dra täcket över huvudet. Och det var precis vad jag gjorde då och sov till strax efter 10 :P Kollade lite på Supernanny, åt frukost och nu sitter jag i soffan och degar. Jag och C planerar att gå ner på stan en sväng, kolla lite till i affärer (har ju några fler att avklara :P) för igår tog vi bara de "viktigaste". Jag köpte ett par shorts på Stadium och provade ett par chinos på Vila. Vet inte riktigt hur jag ska göra.. de är ju jättesköna! Men är osäker på om jag kommer använda dem så mycket, helst nu när det börjar bli höst och kyligare. Tycker de är snyggast när de ä uppvikta. men aja. Lär ju hinna fundera ett tag till :P Blir fika också, det är en typisk "fikadag" idag. Mys pys :) Träningsvärken har då satt in idag. Men inte lika mycket som jag trodde! Bröstmusklerna är värst :P Och armarna, helt sjukt vad dåliga armmuskler jag har! Fast inte så konstigt iofs, man använder ju inte armarna när man rider direkt :P Ben -och ryggövningarna gick bra!  Men armar och mage behöver definitivt tränas mer :) Vilket de också kommer göra. Mer Body pump ;P  Idag blir det powerwalk med C :) i morgon och torsdag blir det träning på skolan igen. I morgon blir det Puls och på torsdag TC-Core :)

Puls
Puls är en allsidig träningsform, alla pass består av uppvärmning, styrka, kondition, nedvarvning och stretch. Vi tränar de stora muskelgrupperna och pulsnivån ligger så att man uppfyller träningen lustfylld. Musiken varieras och sporrar till träning. Passet är upplagt med enkla rörelser och övningar så att man lätt ska kunna kan hänga med från start. På alla pass jobbar man utifrån sin egen förmåga och man kan anpassa intensiteten efter eget behov. I och med att vi tränar i grupp peppar vi varandra. Våra pass bygger på följa-John principen och ställer inge krav på förkunskaper.

Sounds pretty good to me :) Är jättenöjd att jag köpt mig mitt träningskort! Ska bli riktigt intressant att se vad det kommer ge :) Nu får det nog bli lite strykning av kläder och byte av handdukar i badrummet. Ska dammtorka lite också, såg att det var rätt dammigt i fönsterbrädena osv. Var ju ett tag sedan som mamma och pappa var här och dammade lite :) Blir ju som sagt dammigt så fort! Duger inte att dammtorka en gång i veckan, fråga min mormor. Hon gör det varje dag :D Inte undra på att man är som man är när det ligger i släkten :P Haha! Tycker dock inte att jag är så pedantisk som Marcus vill få det att låta som :P Det är väl knappast någon som dött av att ha det lite rent omkring sig ?! Sees :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0